۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۳۸

حجت الاسلام خانی:

عملیات کاشی کاری گنبد امامزاده حمزه(ع) اسفراین آغاز شد

عملیات کاشی کاری گنبد امامزاده حمزه(ع) اسفراین آغاز شد

اسفراین - خبرگزاری مهر: مسئول هیئت امناء امامزاده حمزه(ع) از آغاز ملیات کاشی کاری گنبد امامزاده حمزه(ع) دهنه شیرین و مقصودآباد شهرستان اسفراین خبرداد.

حجت الاسلام محمدخانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: همزمان با ایام ماه مبارک رجب عملیات کاشی کاری سنتی گنبد امامزاده حمزه(ع) آغاز شد.

وی در تشریح برنامه‌های عمرانی امامزاده حمزه(ع) گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی شده درباره سازه گنبد و مشورت با کارشناسان میراث فرهنگی و آستان قدس رضوی مقرر شد گنبد امامزاده با توجه به نمای ایوان و بر اساس نظرات بزرگان و پیران محلی درباره گنبد قدیمی آن، به صورت سنتی کاشی‌کاری شود.

حجت‌الاسلام خانی با اشاره به مراحل و مقدمات کار اظهار داشت: در مرحله نخست، گنبد امامزاده به طور کامل نقشه برداری و پس از آن سازه آهنی در اندازه کنونی توسط نیروهای بومی و با نظارت اداره میراث فرهنگی استان خراسان شمالی و شرکت کاشی کاران سنتی رضوان ساخته شد.

وی افزود: نصب سازه آهنی، عملیات سیمان کاری روی گنبد، ایزوگام و آماده‌سازی زیرساخت‌های کاشی سنتی و عملیات کاشی‌کاری گنبد از دیگر اقداماتی بوده است که تا کنون با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزکی انجام شده است.

این فعال فرهنگی در ادامه به مشکلات منابع این پروژه اشاره کرد و گفت: به رغم قول‌های مساعدت ادارات مربوطه، متاسفانه تاکنون هیچ کمک مالی در این خصوص صورت نگرفته و هزینه های انجام شده تا امروز، تنها از سوی مردم تامین شده است.

حجت‌الاسلام خانی هزینه خالص کاشی گنبد را حدود 370 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: بخش اندکی از این مبلغ به عنوان پیش پرداخت به شرکت کاشی کاران رضوان مشهد پرداخت شده و قرار است باقیمانده آن به تدریج و به صورت اقساطی پرداخت شود.

عضو هیئت امناء امامزاده حمزه(ع) با شاره به کمبود منابع مالی و نبود وقفیات امامزاده(ع)، از عموم محبین و عاشقان اهل‌بیت(ع) خواست تا با پرداخت بخشی از هزینه‌های این اقدام حسنه، وظیفه محبت و مودت به اهل‌بیت(ع) را اداء کنند.

وی شماره حساب جاری 4344548796  نزد بانک ملت و شماره حساب 0108828340003 نزد بانک ملی و شماره 6104337770068227 شماره عابربانک ملت را برای واریز کمک های مردم نیکوکار اعلام کر و گفت: مردم عزیز و دوستداران اهل‌بیت(ع) می‌توانند جهت هرگونه راهنمایی با شماره های 09159181488 و 09388316575 تماس حاصل نمایند.

به گزارش خبرنگار مهر، امامزاده حمزه بن موسی(ع) از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) بوده و بنای تاریخی این امامزاده به شماره5151 و کد15663 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

کد خبر 2285860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha